Markkinoinnin ja viestinnän sisällöltä vaaditaan koko ajan enemmän: yritysten on opittava puhumaan inhimillisemmin ja kiinnostavammin. Samaan aikaan markkinoinnista tulee reaaliaikaista – kampanjoiden sijaan nyt markkinoidaan koko organisaatiossa, kaikissa kontakteissa, 24/7.
Jotta fiksua sisältöä pystyy tarjoamaan, on asiakas opittava tuntemaan kunnolla. Kaikki data on käytettävä hyväksi, mutta sen lisäksi on uskaltauduttava puhumaan asiakkaan itsensä kanssa. Olemme joulumielellä koonneet 10 kysymyksen ”lahjalistan” avuksi kaikille niille, jotka ovat päättäneet lähteä tälle tutkimusmatkalle ja ottaa sisältömarkkinoinnin haasteen vastaan. Näiden kysymysten avulla löydät yrityksellesi uuden, yksilöllisen tavan puhua asiakasta kiinnostavista asioista:
Millainen on ihanneasiakkaanne?
Mitkä muut kohderyhmät ovat teille tärkeitä? Miten kohderyhmien arvostukset jä käyttäytyminen eroavat toisistaan?
Minkä asiakkaan ongelman/tarpeen ratkaisette?
Missä toimitte kilpailijoitanne paremmin?
Mitä hyödyllistä tietoa voitte tarjota asiakkaillenne asiakassuhteen eri vaiheissa?
Mistä kanavista asiakkaanne hakevat tietoa?
Millaisia kontakteja asiakkailla on yritykseenne? Kassakuitillakin on väliä…
Millaista mielikuvaa haluatte luoda yrityksestänne viesteissä ja asiakaskohtaamisissa?
Millainen on yrityksenne tai tuotteenne tarina?
Mitä asiakkaat itse sanovat tuotteistanne, palveluistanne, viesteistänne, ilmeestänne?