Markkinointi ja asiakkuudet -konsultointi

Omaa tekemistä kannattaa silloin tällöin katsoa ulkopuolisen kanssa. Markkinointi ja asiakkuudet -kehittämispalvelun tuloksena saat lisää vauhtia yrityksesi myyntiin, markkinointiin, viestintään sekä asiakaspalveluun ja rakennat kestävää kasvua.

ELY-keskukselta 75% tuki kehittämisen kustannuksiin

Työ- ja elinkeinoministeriö (TEM) on hyväksynyt minut ELY-keskusten kumppaniksi tuottamaan Yritysten kehittämispalvelut / Markkinointi ja asiakkuudet –konsultointia koko Suomessa.

Mitä kehittämishankkeen puitteissa sitten voidaan tehdä? Lähes mitä vain markkinoinnin strategisista valinnoista keinojen ja kanavien testaamiseen. Palvelun sisältö ja kesto suunnitellaan alusta loppuun sinun yrityksesi tarpeisiin eli jokainen kehittämishanke on erilainen.

Tyypillisiä kehittämisen kohteita ovat:

    1. Strategisten valintojen kirkastaminen – miksi asiakkaan kannattaisi valita juuri sinut?
    2. Ideasta tuotteeksi – palveluiden konseptointi ja tuotteistaminen
    3. Asiakaskokemuksen kehittäminen
    4. Markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun prosessien kehittäminen.
    5. Digimarkkinoinnin keinojen ja kanavien hyödyntäminen, ml. sisältöstrategian suunnittelu.

Tutustu muutamiin evidan aiemmin toteuttamiin hankkeisiin tästä

Kerralla ELY-keskus tukee yleensä 2-4 konsulttipäivää. Palveluun hakeutuminen on helppoa ja minä vastaan kaikesta raportoinnista. Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää!

Markkinointi ja asiakkuudet -palvelu on osa ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut -perhettä

 

 


ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut on tarkoitettu toimintansa vakiinnuttaneille pk-yrityksille, jotka haluavat kasvaa ja kehittää toimintaansa. Toimiala- tai yhtiömuotorajoituksia ei ole. Innovaatioiden kaupallistamisen konsultointia voidaan myöntää myös alkuvaiheen yrityksille. Palvelu räätälöidään aina yrityksesi tarpeisiin.

Konsultoinnissa perehdytään yrityksesi tarpeen mukaan markkinoinnin eri osa-alueisiin, kuten hinnoitteluun, tuotteistamiseen, asiakkuudenhallintaan ja jakeluun. Tunnistat yrityksellesi käyttökelpoiset ja kustannustehokkaat markkinointikanavat ja -keinot, ja saat ideoita, miten erilaisia digitaalisia ratkaisuja voi hyödyntää markkinoinnin ja myynnin tukena. Palvelu ei sovellu markkinoinnin ja myynnin operatiivisiin toimenpiteisiin.

Ennen Konsultointi-palvelun hakemista yrityksesi nykytila ja kehittämistarpeet tulee olla arvioitu esim. Analyysi-palvelussa. Jos yrityksesi nykytila on arvioitu muuten ja kehittämistarve on selvillä, voit hakea Konsultointi-palvelua ilman Analyysi-palvelua.

Konsultoinnin kesto on 2–5 päivää kerrallaan, ja se maksaa yritykselle 325 euroa + alv/päivä. Konsultointia voi saada korkeintaan 15 päivää kolmen vuoden aikana.

Lisätietoa Yritysten kehittämispalveluista»