Asiakaskokemuksen kehittäminen

4 asiakaskokemuksen kehittämisen keinoa – tee asiat asiakkaalle helpoiksi

Asiakaskokemus on minusta jotenkin kuivakas sana iloiselle ilmiölle! Työ on kuitenkin hyvin käytännönläheistä pohtimista miten tehdä asiat asiakkaalle helpoiksi. Esimerkiksi näin:

1. Puhu niillä sanoilla, joita asiakas käyttää – monella alalla ammattislangin ”kääntäminen” on iso palvelus asiakkaalle.

2. Tee asioinnista mutkatonta. Anna asiakkaan valita itselleen paras kanava ja auta yhteydenottokynnyksen yli.

3. Kerro yksityiskohtaisesti, miten tuote tai palvelu toimii, mitä se sisältää ja mitä tuloksia siltä voi odottaa. Anna selkeät vastaukset tavallisimpiin kysymyksiin. Pienennät riskin tunnetta ja luot realistisia odotuksia.

4. Pyri ylittämään odotukset. Ideoi keinoja yllättää ja ilahduttaa tavalla, jota asiakas ei osannut odottaa

 

Lue myös aiemmat artikkelit aiheesta asiakaskokemus.