Oletko tuskaillut sen kanssa, miten tekisit yrityksestäsi kiinnostavamman asiakkaiden silmissä? Tietotulva tuntuu vievän asiakkaat mukanaan eikä oma viesti erotu miljoonan muun keskeltä.
Ehkä kysymys onkin aivan väärä.
Sen sijaan kannattaisi yksinkertaisesti pohtia:
”Kuinka voin olla avuksi?”
Aidosti asiakasta auttavan yrityksen ääni erottuu massasta ja pääsee läpi.
Tähän eivät kuitenkaan kovin monet markkinoijat vielä pysty, jotain puuttuu. Markkinoinnista monesti puuttuva salainen ainesosa on rohkeus. Vaatii rohkeutta antaa jotakin arvokasta ja luottaa siihen, että asiakkaat palkitsevat yrityksen pidemmällä aikavälillä. Vaatii rohkeutta olla konstailematon viljelijä eikä ahne metsästäjä.
Ollaan siis entistä rohkeampia auttamaan asiakkaitamme ensi vuonna. Vaikkapa sisältömarkkinoinnin, tarkkanäköisen asiakaspalvelun ja aktiivisen vuorovaikutuksen keinoin. Avuliasta uutta vuotta!