Rakennusalan ja teollisuuden markkinointi

Kiinteistö- ja rakennusalaa sekä teknologia- ja teollisuusyrityksiä yhdistävät asiakaskunnan monimutkaiset ostopäätökset. Myös pitkät myyntisyklit, hankalasti tavoitettavat  kohderyhmät ja monimutkaiset tuotteet ovat tuttuja haasteita. Perinteisesti myynti on ollut parrrasvaloissa, ja markkinointi taas  jäänyt sivurooliin.

Rakennusalan ja teollisuuden markkinointi kehittyy nyt voimakkaasti,  on löydetty uusia keinoja rakentaa kasvua. Verkkosivuille ja someen tuotetaan sisältöjä ja tehdään työtä hakukonelöydettävyyden parantamiseksi, yhteydenottojen lisäämiseksi ja myynnin vauhdittamiseksi.

Ei hakuammuntaa

Markkinoinnin keinoja ja kanavia on paljon ja niitä osataan käyttää – tai ostaa palveluna. Onnistumisen kannalta olennaisen tärkeää on tehdä ennen kanaviin ryntäämistä pohjatyöt eli markkinoinnin strateginen suunnittelu. Se lähtee liikkeelle yrityksen tavoitteista ja sen asiakkaisiin tutustumisesta. Oman kilpailuedun kirkastaminen ja jalostaminen asiakasta puhutteleviksi viesteiksi on ainoa tapa saada markkinointi-investoinnit maksamaan itsensä takaisin.

Arvo luodaan yhdessä asiakkaan kanssa. Markkinoinnin keinot ovat silta asiakkaan luo, ja markkinointistrategia on välttämätön kartta matkalle.

Julkista tukea markkinoinnin kehittämiseen

Tiesitkö, että pk-yritys voi saada markkinoinnin strategiseen kehittämiseen julkista tukea? evida on hyväksytty tuottamaan ELY-keskuksen Markkinointi ja asiakkuudet -kehittämispalvelua, jonka puitteissa voi kehittämisen kustannuksiin saada 75% tuen.


PS. Rakennusalan ja teollisuuden markkinointi on meille tuttua. evida on toteuttanut lukuisia kiinteistö- ja rakennusalan sekä teknologia- ja teollisuusyritysten markkinoinnin kehittämisprojekteja. Toimeksiantajina ovat olleet mm:

    • kiinteistöjen energiajärjestelmiä ja energiatehokkuutta kehittävä yritys
    • toimitiloja palveleva talotekniikkayritys
    • teollisen internetin ja teollisuusautomaation ohjelmistoyritys
    • betonirakentamisen tarvikkeiden maahantuonti ja tukku
    • sisäilmapalvelua ja energiakonsultointia tarjoava asiantuntijayritys
    • sähkölaitteita rakennusteollisuudelle valmistava yritys
    • teollisuuden tietoturvan konsultointiyritys
    • pientalorakentamiseen tarkoitetun uuden mittatyökalun kehittäjä
    • puuntyöstötarvikkeiden verkkokauppa sekä
    • IT-kehityshankkeita ja -tukipalveluita tarjoava yritys.