Kaupallista osaamista luoville aloille

”Luovalla taloudella tarkoitetaan luovan osaamisen ja luovien alojen koko kansantalouteen synnyttämää taloudellista lisäarvoa. Luovuudesta ja kyvystä houkutella luovia ihmisiä on muodostunut yhteiskuntakehityksen, innovaatiotoiminnan ja alueiden välisen kilpailun tärkeä tekijä. Luovuutta on kyky yhdistää mielikuvitusta olemassa olevaan tietoon ja osaamiseen, joilla kehitetään tuotteita ja palveluja. Kysyntälähtöisten tuotteiden ja palveluiden suunnittelu, digitalisoitumisen valtavirtaistuminen liiketoiminnassa sekä muotoilun ja konseptoinnin roolin kasvu liiketoiminnassa synnyttävät kasvavaa tarvetta luovalle osaamiselle kaikilla toimialoilla” kuvaa alueen haasteita TEM.  evida Oy haluaa olla mukana vastaamassa näihin haasteisiin ja osallistuu Luova Suomi -hankkeen ja Aalto-yliopiston Pienyrityskeskuksen järjestämään Osaaminen lentoon. Asiantuntijasta pedagogiksi -valmennusohjelmaan.

EkoKymenlaakson viestintästrategiatyö

evida laati EkoKymenlaakson viestintästrategian ja viestinnän toimenpidesuunnitelman yhdessä arvo2 Oy:n kanssa.

EkoKymenlaakso on Kymenlaakson kuntien ja toimijoiden kolmevuotinen yhteistyöprojekti, jonka tavoiteena on tukea alueen mahdollisuuksia nousta ekotehokkuuden huipulle. Projektilla tuetaan kuntien ilmastotyötä, lisätään alueen asukkaiden ilmasto- ja energia-asioihin liittyvää tietämystä ja osaamista sekä edistetään uusiutuvien energioiden käyttöä ja tarpeellisten yhteistyöverkostojen syntymistä.

Hankkeen verkkosivut: http://www.ekokymenlaakso.fi

 

Mikkelin mainekuvan kehittämishanke

evida on saanut valmiiksi Mikkelin mainekuvan kehittämishankkeen yhdessä arvo2 Oy:n ja Redland Oy:n kanssa. Hankkeessa suunniteltiin kaupungin markkinoinnin ja viestinnän linjaukset sekä laadittiin toimenpidesuunnitelma Mikkelin mainekuvan kehittämiseksi. Lopputulokset kuvattiin brändikirjan muotoon. Tehtävänämme oli myös kaupungin asukas-, elinkeino- ja matkailumarkkinoinnin resurssien ja rakenteen kehittäminen. Yhteistyö jatkuu Mikkelin kärkihankkeiden viestinnän ja markkinoinnin suunnittelutehtävissä.

Mikkelin kaupungin visuaalisen identiteetin kehittämistyön tuloksia on katsottavissa Redland Oy:n sivustolla: http://www.redland.fi/asiakkaat/mikkeli/ Tutustu Mikkeliin: www.mikkeli.fi www.visitmikkeli.fi  www.miset.fi

 

Kotkan kaupungin markkinointistrategia valmistui

evida Oy valittiin elokuussa 2010 yhdessä arvo2 Oy:n ja Design Ilmo Valtonen Oy:n kanssa Kotkan kaupungin kumppaniksi markkinointistrategian kehittämistyöhön. Kaupunki arvosti valintapäätöksessään erityisesti  suunnittelemaamme työskentelymallia, jossa markkinointi vastuutetaan kohderyhmäkohtaisesti.

Saimme Kotkan kaupungin markkinointistrategian valmiiksi suunnitelman mukaisesti joulukuussa. Uusi toimintamalli mahdollistaa strategisen ja operatiivisen yhteiskehittämisen yli organisaatio- ja toimialarajojen.

Case Planera: Uudenlainen henkilökohtaisen projektinhallinnan työkalu

Asiakkaamme Koordinet Oy tarjoaa yhteistyöhankkeiden koordinointipalvelua organisaatioille. Koordinetin tavoitteena oli käyttää yrityksille ja yhteisöille suunnatun palvelun kehittämisestä ja toteutetuista hankkeista kertynyttä osaamistaan yksityishenkilöiden projektinhallinnan tehostamiseen. Jatka lukemista ”Case Planera: Uudenlainen henkilökohtaisen projektinhallinnan työkalu”