Innovaatioseteli palveluiden kehittämiseen ja kaupallistamiseen

Innovaatiosetelillä voit ostaa uutta tietoa ja osaamista yritykseesi. Setelin arvo on 6 200 € (5 000 € + alv).

Innovaatioseteliä voit hakea seuraaviin kehittämistehtäviin:

  • brändi- tai markkinointistrategian suunnittelu
  • sosiaalisen median strategian suunnittelu
  • uuden tuotteen tai palvelun konseptointi ja kehittäminen
  • kumppaniverkoston kartoittaminen
  • asiakastarvekartoitus

Tähän kannattaa siis ehdottomasti tarttua, jos yritykselläsi on kehittämistarpeita ja sen tarjoomassa kansainvälistä potentiaalia. Hakeminen käy ketterästi Tekesin asiointipalvelun verkkolomakkeella, johon pääset tutustumaan etukäteen evidan laatimassa innovaatiosetelin hakuohjeessa.

Lataa tästä Innovaatiosetelin hakuohje (PDF)

Ota yhteyttä, autamme mielellämme kehittämistyön suunnittelussa ja setelin hakemisessa!

Happiradikaali kiinnostaa mediaa

Brändin rakentaminen on tärkeä markkinoinnin keino, joka ei ole vain isojen merkkitavaravalmistajien ulottuvilla. Energiakonsultit insto Oy on rakentanut vuoden ajan kehittämänsä sisäilmapalvelun Happiradikaalin brändiä. Systemaattinen työ erottuvan visuaalisen ilmeen, kohderyhmää aktivoivan kilpailun ja kiinnostavien blogikirjoitusten parissa tuottaa tuloksia: yritys ja sen palvelut ovat saaneet positiivista julkisuutta mediassa ja palvelun myynti on hyvässä vauhdissa.

evida tuli mukaan projektiin, kun konsepti oli suunniteltu. Tehtävänämme oli varmistaa, että kampanjaan sijoitetut investoinnit hyödynnetään tehokkaasti ja pitkäjänteisesti. Markkinoinnin ja viestinnän keinojen integroiminen yhteen toimenpidesuunnitelmaan ja uusien digitaalisten keinojen ja kanavien testaaminen tuottivat erinomaisia tuloksia. Happiradikaali-brändin rakentamista ja julkista keskustelua sisäilma-asioista jatketaan aktiivisesti vuonna 2017.

Lue lisää:
Happiradikaali
#sisäilma  #happiradikaali
Energiakonsultit insto Oy

YritysEspoo ja Espoon Yrittäjät järjestivät myyntiaamun kanssamme

Vedimme yhdessä Caprice Consulting Oy:n Sari Selkälän ja Pisteen paikka Oy:n Marja-Liisa Torniaisen kanssa käytännönläheisen Teematiistai-tapahtuman Innopolissa 13.9. Teematiistait ovat YritysEspoon ja Espoon Yrittäjien verkottamis- ja koulutustilaisuuksia, joista saat tietoa yhdistysten uutiskirjeistä ja verkkosivustolta. Myyntipajan opit kiteytettiin neljään kohtaan:

  1. Ajattele kuin asiakas. Teroita viestisi: miksi asiakkaan pitäisi ostaa juuri sinulta? Puhutko itsestäsi vai asiakkaan tarpeista?
  2. Verkkosivusto on myynnin moottori. Yrityksesi uutiset ovat sen polttoainetta. Laita uutiset tehokkaasti jakoon.
  3. Laita myyntityö kalenteriin. Paraskaan markkinointi ei myy (ellet ole verkkokauppias).
  4. Aloita tänään! Harjoittele. Kuuntele, mitä asiakkaat sanovat. Testaa ja paranna.

YritysEspoo ja Espoon Yrittäjät - Myyntipaja

Tilaisuuden esitysaineistoon pääset kurkistamaan tästä.

Innovation Thursday ja markkinointiklinikka

Tekes järjestää 28.4.2016 Innovation Thursday -tapahtuman, jonka teemana on ”Intuitio vai tieto, kumpi määrää yrittäjän suunnan?”. Julkisuudestakin tunnettu Brand Director Anne Kukkohovi Supermood Ltd:stä kertoo miten viestintä ja intuitio ovat brändin rakennuksen ytimessä. Yrittäjä Leena Mäkijärvi puhuu aiheesta intuitio-intentio-inspiraatio ja antaa vinkkejä siitä, miten yrittäjä pystyy hyödyntämään näitä liiketoiminnassan.

evidan Sari Olsio on tavattavissa tapahtumassa asiantuntijana luento-osuuden jälkeen järjestettävissä yrityskohtaisissa klinikkatapaamisissa. Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Tervetuloa!

Lisätietoa tapahtumasta ja ilmoittautuminen

Markkinoinnin salainen ainesosa

Oletko tuskaillut sen kanssa, miten tekisit yrityksestäsi kiinnostavamman asiakkaiden silmissä? Tietotulva tuntuu vievän asiakkaat mukanaan eikä oma viesti erotu miljoonan muun keskeltä.

Ehkä kysymys onkin aivan väärä.

Sen sijaan kannattaisi yksinkertaisesti pohtia:

”Kuinka voin olla avuksi?”

Aidosti asiakasta auttavan yrityksen ääni erottuu massasta ja pääsee läpi.

Tähän eivät kuitenkaan kovin monet markkinoijat vielä pysty, jotain puuttuu. Markkinoinnista monesti puuttuva salainen ainesosa on rohkeus. Vaatii rohkeutta antaa jotakin arvokasta ja luottaa siihen, että asiakkaat palkitsevat yrityksen pidemmällä aikavälillä. Vaatii rohkeutta olla konstailematon viljelijä eikä ahne metsästäjä.

Ollaan siis entistä rohkeampia auttamaan asiakkaitamme ensi vuonna. Vaikkapa sisältömarkkinoinnin, tarkkanäköisen asiakaspalvelun ja aktiivisen vuorovaikutuksen keinoin. Avuliasta uutta vuotta!

Suvikaava tavoitti muotisuunnittelijat

Suvikaava on nuori mallimestaripalveluita tarjoava yritys, jonka tavoitteena on hakea kasvua systemaattisen markkinoinnin tuella. Toteutimme yhdessä kehittämishankkeen, jossa kirkastettiin Suvikaavan ydinviestejä ja visuaalista ilmettä sekä testattiin digitaalisen markkinoinnin keinoja yrityksen verkkonäkyvyyden kasvattamiseksi. Lisäksi toteutettiin mallimestaripalveluiden asiakastarpeita kartoittava verkkokysely muotisuunnittelijoille ja vaateteollisuuden tuotantopäälliköille.

Kehittämistyön tuloksena yrityksellä on nyt käytössään tuoretta asiakastietoa ja markkinointirekisteri sekä digitaaliset välineet, joiden avulla yritys kontaktoida potentiaalisia asiakkaitaan ja luoda liikennettä verkkosivustolleen.

Lisäksi laadittiin markkinoinnin vuosisuunnitelma, jonka avulla varmistetaan että markkinointitoimenpiteet tulevat toteutetuksi suunnitelmallisesti pitkin vuotta.

Suvikaavan markkinointi otti ison loikan eteenpäin. Tulokset alkoivat heti näkyä yhteydenottoina, joten on itsestään selvää että jatkan markkinointia suunnitelman mukaisesti ja testaan uusia keinoja ja kanavia sitä mukaa kun tuloksia kertyy, kertoo yrittäjä, mallimestari Suvi Virtanen kehittämistyön tuloksista.

Tutustu yritykseen: www.suvikaava.fi

Walttari-yrittäjien verkosto uudistaa isännöintialaa

Walttari Oy on Anu Hoskosen ja Hannaleena Kuutilon perustama isännöitsijätoimisto, joka vakuuttaa, että yrittäjä on paras isännöitsijä. Yritys tarjoaa vanhan ajan yksilöllistä palvelua, mutta tuottaa sen uudenlaisilla työkaluilla. Walttari on kasvanut vauhdilla ja päässyt usein julkisuuteen kommentoimaan isännöintialan kehitystä sekä kertomaan näkemyksiään siitä, millaista on hyvä isännöinti.

Yritys käynnisti markkinoinnin kehittämishankkeen nopeuttaakseen laajentumista koko Suomeen: verkostoon haetaan uusia sopimuskumppaniyrittäjiä toimimaan Walttari-isännöitsijöinä omilla alueillaan. Yhteistyön tuloksena syntyi Walttarin franchising-käsikirja sekä markkinointisuunnitelma, jonka tukee kumppanuuksien rakentamista.

Tutustu Walttariin: www.walttari.fi

Yrittäjän ääni kuuluu eduskuntaan

InnoOmnian Luoviva-yrittäjäyhteisössä toimiva Hanke viestii –tiimi pääsi kurkistamaan kansanedustajan työpäivään, kun Johanna Karimäki kutsui meidät vierailulle Eduskuntaan keskustelemaan viestinnällä vaikuttamisesta ja yrittäjän arjesta.

Vierailun pohjalta syntyi kaksi blogikirjoitusta:

Suomen Yrittäjien Yrittäjän ääni -blogi – Tiimiyrittäjyys puhutti Pikkuparlamentissa

Hanke viestii -blogi – Vaikuttajaviestintää

Sari Olsio on Johanna Karimäen nimikkoyrittäjä Suomen Yrittäjien valtakunnallisessa Yrittäjän ääni –ohjelmassa, joten keskustelu jatkuu koko vaalikauden.

evida on mukana Hanke viestii -tiimissä, joka tarjoaa hankkeisiin viestinnän osaamista, yhdessä tekemistä, markkinointiajattelua ja aitoa asiakasymmärrystä.

Cybricon Oy rakentaa tunnettuuttaan ihmislähtöisen tietoturvan asiantuntijana

Jopa 90% tietoturvavahingoista johtuu käyttäjistä, kertoo Cybricon Oy, tietoturvajohtamisen asiantuntija.

Tietoturva on tällä hetkellä mediaa, yrityksiä ja yhteisöjä kiinnostava aihe. Cybricon Oy haluaa vastata haasteeseen ja rakentaa tunnettuuttaan aiempaa systemaattisemmin. Markkinoinnin ja viestinnän kehittämiskumppaniksi yritys valitsi evidan.

Kehittämistyön tavoitteena oli yrityksen pääviestien selkiyttäminen ja palveluiden uudenlainen paketointi asiakaslähtöisesti. Kehittämistyötä tehtiin hankkeessa toteutetun asiakastarvekartoituksen pohjalta. Yhteistyön toisena tavoitteena oli käynnistää systemaattinen markkinointi- ja viestintäprosessi. Tätä varten testattiin yritykselle uusia markkinointi- ja viestintäkanavia sekä laadittiin kustannustehokas markkinoinnin ja viestinnän vuosisuunnitelma.

Kehittämiseen käytetty aika ja raha maksavat itsensä nopeasti takaisin, toteaa Cybricon Oy:n toimitusjohtaja Jörgen Jansson. Asiakkaita kiinnostavat viestit, ketterät markkinointikeinot ja mediajulkisuus avaavat ovia ja tehostavat myyntityötä merkittävästi.

Lisätietoja:

Cybricon Oy:n toimitusjohtaja Jörgen Jansson
http://www.cybricon.fi/yhteystiedot/

Cybricon Oy ja ihmislähtöinen tietoturva mediassa
http://www.cybricon.fi/media/

Oppidoo Oy kehitti markkinointia ja asiakkuuksia evidan kanssa

Koulutusalan yritys Oppidoo Oy on kehittänyt lasten päivähoitoon uudenlaisen kielenopetuksen menetelmän. evida Oy toteutti yrityksen kanssa markkinoinnin kehittämishankkeen, jonka tavoitteena oli keskittää yrityksen myynti- ja markkinointipanokset aiempaa tarkemmin rajattuun kohderyhmään ja palvelukokonaisuuteen sekä suunnitella uuden MeaLingua-palvelun lanseeraus. Uusi  menetelmä on herättänyt kiinnostusta niin päivähoidon ammattilaisten, vanhempien kuin mediankin piirissä.

Lue lisää:

MeaLingua
Oppidoo Oy
Tiedote: Uusi menetelmä lasten kieltenopetukseen päivähoidossa
Oppidoon toimitusjohtaja Mari Laurenius Yle Puheen iltapäivässä

Renesanssiyrittäjyyttä uuteen vuoteen

Renessanssiyrittäjyys tarkoittaa intohimoista monialaisuutta ja osaamisen luovaa kohdistamista. Renessanssiyrittäjän erottaa se, että häntä ajaa tarve tehdä ”omaa juttua”. Yrittäjä hakee koko ajan töiltään sopivuutta eli sitä, että yritystoiminta vastaa yrittäjän tietoja, taitoja, verkostoja, elämäntilannetta, arvoja ja piileviä kykyjä. ”Kun yrittäjä tuntee, että jokin uusi toimintamalli tai aktiviteetti sopii hänelle, hän sitoutuu siihen yhä syvemmin, ja tuloksena on intohimoinen projekti”, kuvailee ilmiötä tänä syksynä julkaistu Markko Hämäläisen väitöskirja.

Ilman tutkimustakin näkee, että menestyvät yrittäjät ja yrittäjähenkiset ihmiset ovat asiaansa intohimoisesti paneutuvia, itseensä luottavia moniosaajia. Erinomaisia esimerkkejä löytyy läheltä: kielenopetusta lastenhoitoon, mentaalivalmennusta golfareille, arvotekstiilejä korjaava sisustusliike, villivihanneksia Kreetalla ja DVD:llä.

Uuden vuoden kynnyksellä toivonkin, että jokainen meistä löytää renesanssiyrittäjän itsestään ja onnistuu rakentamaan itselleen sopivan työn – sen myötä syntyy paitsi uudenlaista imua työhön, myös upeita tuotteita ja palveluita meille kuluttajille ja B2B-asiakkaille.

Lisätietoja:
Renaissance Entrepreneurship: A Grounded Theory of Entrepreneurial Recycling
Renessanssi-yrittäjyys: uusi teoria yritteliäästä kierrättämisestä

Kiinnostuitko?

Kielenopetusta lastenhoitoon
Mentaalivalmennusta golfareille
Arvotekstiilejä korjaava sisustusliike
Villivihannekset

 

Hanke viestii -tiimi bloggaa ja palvelee

evida on mukana Hanke viestii -tiimissä, joka tarjoaa hankkeisiin viestinnän osaamista, yhdessä tekemistä, markkinointiajattelua ja aitoa asiakasymmärrystä.

Idea hankkeiden palvelemisesta syntyi, kun kolme alan yritystä kohtasi toisensa InnoOmnian katon alla. Kävi ilmi, että kaikki teemme töitä hankkeiden kanssa ja meille yhteistä on halu palvella asiakkaitamme koko ajan paremmin.Tiimin asiantuntijat ovat olleet mukana kymmenien hankkeiden viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa ja miellä on yhteensä yli 15 vuoden viestintäalan yrittäjäkokemus.

Blogista on tarkoitus rakentaa hankeviestinnän kanssa töitä tekevien keskusteluareena, leikekirja ja tietopankki.

Onko sinulla mielessäsi mielenkiintoinen tutkimustulos, tosielämän tarina tai kollegoille arvokas vinkki jaettavaksi? Tervetuloa vierailemaan blogissamme joko kirjoittajana tai haastateltavana! Etsimme aktiivisesti lukijoitamme kiinnostavia aiheita.

Espoon keksintöviikon ideakilpailu

Arkipäivää mullistavat innovaatiot tarvitsevat syntyäkseen paljon rohkeutta, lukuisia toistoja, erinäisen määrän epäonnistumisia ja ripauksen hyvää onnea. Ennen kaikkea tarvitaan kuitenkin halua ja kykyä kulkea vastavirtaan ja toimia toisin kuin on totuttu.

Omnian kehittämisyksikkö InnoOmnian perusfilosofia on kannustaa opiskelijoita, opettajia ja yrittäjiä näkemään, tekemään, ajattelemaan ja sanomaan toisin – ja näistä asioista InnoOmnia palkitsee vuosittain toisinnäkijöitä, toisintekijöitä ja toisinsanojia. Tänä vuonna palkinnot jaettiin Espoon keksintöviikon ideakilpailussa, jossa evidan Sari Olsio toimi tuomaristossa.

Lue lisää:
Vuoden 2014 Espoon keksintöviikon ideakilpailun voittaneet ideat, keksijät ja tuomaristo

ELY-keskukselta tukea pk-yrityksen markkinoinnin kehittämiseen

ELY-keskusten kumppaniELY-keskukset tarjoavat 1.9.2014 alkaen uusia yritysten kehittämispalveluita. Tarjolla on räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita pk-yrityksille, jotka haluavat kehittää liiketoimintaansa, kasvaa, uudistua ja kansainvälistyä.

Työ- ja elinkeinoministeriö (TEM) on sertifioinut evida Oy:n Sari Olsion ELY-keskusten kumppaniksi tuottamaan Markkinointi ja asiakkuudet –konsultointipalvelua koko Suomessa.

Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää!

Lisätietoa kehittämispalveluista ja hakemisesta»

Kylmäsoitot eivät enää pure: valtaosa asiakkaista löytyy muualta

Myyjät ovat ihmeissään, kun asiakkaat tänä päivänä hoitavat valtaosan ostoprosessistaan itsenäisesti, verkon ja verkostojen avulla. Myynnillä on toki edelleen mahdollisuutensa silloin, kun kontakti osuu juuri oikeaan hetkeen ja yhteydenpidosta on asiakkaalle selvää hyötyä – ovi ei aukene sille, joka tulee tuputtamaan tarpeetonta ja viemään kallista aikaa.

Asiakkaita kannattaakin hakea monilla tavoilla: tutkimuksen[1] mukaan vain 20% löytyy perinteisillä kylmäsoitoilla. 25% asiakkaista ottaa itse yhteyttä verkon kautta, 19% löytyy tapahtumista ja 36% verkostojen kautta.

Tämä ostamisen muutos liimaa markkinoinnin, viestinnän ja myynnin työt tiukasti toisiinsa. Perinteisten siilojen tilalle ketterät yritykset rakentavat yhden kaupallisen prosessin, joka kattaa tuotekehityksen ja sen tulosten viemisen markkinoille helposti ostettavassa ja myytävässä muodossa.

Kyse on kaupallisesta ajattelusta ja toimintatavasta, jonka tulisi näkyä kaikissa yrityksen toiminnoissa. Tarjooman jokainen ominaisuus, joka tuottaa arvoa asiakkaalle, on ymmärrettävä ja viestittävä sekä sisäisiä että ulkoisia kohderyhmiä innostavassa muodossa. Asiakkuuksien kehittäminen on viestimistä ja viestiminen asiakkuuksien kehittämistä.


[1] Mercuri International: Sales Excellence 2012 ja Procurement 2013.
Yhteenveto: http://www.technopolisonline.com/Events/TPBB/Alanen.pdf

Saimatext sparraa markkinointiaan evidan kanssa

Saimatext Oy tuottaa elämyspalveluita ja hyvinvointiviestintää. Yritys käynnisti evida Oy:n kanssa vuonna 2012 yhteistyön, jonka tavoitteena oli Saimatext Oy:n kehittämien uudenlaisten hyvinvointipalveluiden kaupallistaminen. evida toteutti kehittämishankkeen, jossa uusille palveluille laadittiin markkinaselvitys, kaupallistamissuunnitelma sekä markkinoinnin ja viestinnän aikataulutettu toimenpidesuunnitelma.

Yhteistyö jatkuu edelleen markkinoinnin käytännön toteutustehtävissä. evida vastaa yrityksen verkkokaupan ylläpidosta ja uutiskirjeiden tuottamisesta sekä osallistuu FB-markkinointiin ja verkkosivuston kehittämiseen.  Kehittämistyötä tehdään tiiviissä yhteistyössä – evidan asiantuntija on oman markkinointipäällikön tapaan joustavasti yrityksen käytettävissä niin pienissä kysymyksissä kuin isommissa projekteissakin. Tuloksia analysoidaan ja jatkotoimenpiteitä ideoidaan yhdessä useamman kerran vuodessa.

Lisätietoja:

www.saimatext.fi
www.autuuttaaivoille.fi
www.hortoilu.fi
www.saimatext.mycashflow.fi